مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه تاکنون ۵۷ هکتار از سه منطقه جنگلی در شهرستان‌های رودبار و سیاهکل در این استان دچار حریق شد.

۱۸۸ هکتار از جنگل‌های دنا تابستان امسال طعمه حریق شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، میرحامد اختری گفت: ۵۰ هکتار از مناطق جنگلی در منطقه اشکراب در دهستان خرارود سیاهکل و ۷ هکتار در منطقه مازیان نقله‌بر و قلک رودبار دچار حریق شد.

وی اضافه کرد: اگر چه این حریق‌ها در سطح وسیع است اما آتش سوزی‌ها در این مناطق جنگلی سطحی بوده و دود ناشی از سوختن لاشبرگ‌ها مشاهده می‌شود.

اختری با بیان اینکه آتش سوزی سطحی در این مناطق ادامه دارد، بیان کرد: میزان حریق در ۳ منطقه یاد شده، به لحاظ سطح پس از مهار کامل، اعلام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به حضور ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروهای امدادی گیلان برای کنترل و مهار کامل حریق در مناطق جنگلی یاد شده اضافه کرد: نیروها تا اتمام آتش‌سوزی و مهار کامل آن در این مناطق حضور دارند.

حریق جنگل در منطقه اشکراب در دهستان خرارود شهرستان سیاهکل از شامگاه شنبه این هفته و آتش سوزی در منطقه مازیان نقله بر و قلک شهرستان رودبار از عصر روز گذشته آغاز شده است.

کد خبر 644521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha